Σπανακόπιτα - 6 Ιδιότητες που ίσως δεν γνωρίζατε
28.03.2016

Η σπανακόπιτα δεσπόζει στην ελληνική και Μεσογειακή κουζίνα ως ένα από τα πιο απολαυστικά εδέσματα, με σχετικά λίγες θερμίδες, μονοακόρεστα λιπαρά και μηδενική χοληστερόλη. Στην παραλλαγή της σπανακόπιτας που δεν περιλαμβάνει τυρί, το συγκεκριμένο πιάτο έχει επίσης πολύ χαμηλά επίπεδα νατρίου.

Υψηλή θρεπτική αξία, ελάχιστα επιβαρυντική για τον οργανισμό και πεντανόστιμη - τι άλλο να ζητήσουμε από ένα πιάτο;
Επειδή, λοιπόν, της αξίζει λίγο περισσότερη εκτίμηση από αυτή που της δείχνουμε, έχουμε συγκεντρώσει για σας τις 7 βασικότερες ιδιότητες του σπανακιού τις οποίες πιθανότατα δεν γνωρίζετε.

1. Συμβολή στην αντιμετώπιση του Διαβήτη

Το σπανάκι περιέχει ένα αντιοξειδωτικό που είναι γνωστό ως Α – λιποϊκό οξύ, το οποίο έχει αποδειχτεί πως μειώνει τα επίπεδα γλυκόζης, αυξάνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και αποτρέπει τις μεταβολές που σχετίζονται με το οξειδωτικό στρες σε ασθενείς που πάσχουν από διαβήτη. Μελέτες σχετικά με τη δράση του Α – λιποϊκού οξέος έχουν επίσης συσχετίσει την επενέργειά του με μειωμένα επίπεδα περιφερικής νευροπάθειας και αυτόνομης νευροπάθειας σε άτομα που πάσχουν από διαβήτη.

Ας σημειωθεί, ωστόσο, πως οι περισσότερες από αυτές τις μελέτες χορήγησαν στους συμμετέχοντες ασθενείς Α – λιποϊκό οξύ ενδοφλέβια και δεν είναι σίγουρο κατά πόσον η βρώση του θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα.

2. Αντικαρκινική δράση

Το σπανάκι, όπως και άλλα πράσινα λαχανικά, περιέχουν χλωροφύλλη που έχει αποδειχτεί πως έχει την ικανότητα να αποτρέπει την καρκινογόνο δράση των ετεροκυκλικών αμίνων που παράγονται κατά το ψήσιμο φαγητών σε υψηλή θερμοκρασία.

3. Συμβάλλει στην αντιμετώπιση του άσθματος

Έχει αποδειχτεί πως ο κίνδυνος εμφάνισης άσθματος είναι μικρότερος σε άτομα που καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα συγκεκριμένων θρεπτικών στοιχείων. Ένα από τα αυτά είναι η Β – καροτίνη, που υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες στο σπανάκι, καθώς επίσης στα βερίκοκα, στα μπρόκολα, στα μηλοπέπονα, στο κολοκύθι, και στα καρότα.

4. Συμβάλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Επειδή έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε κάλιο, το σπανάκι συστήνεται συχνά σε άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση ώστε να αντισταθμίσει τη δράση του νατρίου στο σώμα. Μια χαμηλή πρόσληψη καλίου μπορεί να είναι εξίσου σοβαρή αιτία αύξησης της αρτηριακής πίεσης όσο και η υψηλή πρόσληψη νατρίου.

Άλλες τροφές που περιέχουν μεγάλη ποσότητα καλίου είναι οι πατάτες, οι τομάτες και τα πορτοκάλια.

5. Προστασία των οστών

Η χαμηλή πρόσληψη βιταμίνης K έχουν συσχετιστεί με μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης ραγισμάτων στα οστά. Η επαρκής κατανάλωση βιταμίνης K είναι πολύ σημαντική για την καλή υγεία των οστών, καθώς βελτιώνει την απορρόφηση ασβεστίου και μειώνει την αποβολή του μέσω του ουροποιητικού συστήματος.

Σπανακόπιτα - 6 Ιδιότητες που ίσως δεν γνωρίζατε Σπανακόπιτα - 6 Ιδιότητες που ίσως δεν γνωρίζατε

6. Βοηθά στην καλή και τακτική λειτουργία του εντέρου

Το σπανάκι έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε ίνες και νερό, αποτρέποντας την δυσκοιλιότητα και προάγοντας την καλή λειτουργία του πεπτικού σωλήνα.

7. Συμβάλλει στην καλή υγεία του δέρματος και των μαλλιών

Το σπανάκι περιέχει μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α, που είναι απαραίτητο για την παραγωγή σμήγματος για τη διατήρηση της ελαστικότητας των τριχών. Η βιταμίνη A είναι επίσης απαραίτητη για την ανάπτυξη όλων των ιστών του σώματος, περιλαμβανομένου και του δέρματος. Το σπανάκι και άλλα φυλλώδη λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C είναι απολύτως απαραίτητα για τη δόμηση και τη διατήρηση του κολλαγόνου, που συμβάλλει στην υγεία του δέρματος και των μαλλιών.

Η έλλειψη σιδήρου είναι μια κοινή αιτία απώλειας μαλλιών, η οποία μπορεί να αποφευχθεί μέσω της επαρκούς πρόσληψης τροφών πλούσιων σε σίδηρο, όπως το σπανάκι.


Θρεπτική αξία του σπανακιού

Ένα ποτήρι σπανάκι περιέχει

  • 27 θερμίδες – οι περισσότερες από τις οποίες προέρχονται από πρωτεΐνες
  • 0, 86 γραμμάρια πρωτεΐνης
  • 30 χιλιοστόγραμμα ασβεστίου
  • 0, 81 γραμμάτια σιδήρου
  • 24 χιλιοστόγραμμα μαγνησίου
  • 167 χιλιοστόγραμμα καλίου
  • 2.813 IU βιταμίνης Α
  • 58 μικρογραμμάρια φολικού οξέος

Το σπανάκι είναι μια από τις καλύτερες πηγές καλίου, περιέχοντας σχεδόν 839 mg ανά ποτήρι, όταν ένα ποτήρι μπανάνας έχει 539 mg καλίου.
Μια δίαιτα χαμηλή σε σίδηρο μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο το σώμα σας διαχειρίζεται την ενέργειά του.

Το σπανάκι περιέχει περίπου 250 mg ασβεστίου ανά ποτήρι, ωστόσο απορροφάται πιο δύσκολα από άλλες πηγές ασβεστίου, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Το σπανάκι έχει μεγάλη περιεκτικότητα οξαλοξικού οξέος, που προσκολλάται στο ασβέστιο και δεν του επιτρέπει να απορροφηθεί εύκολα από τον οργανισμό μας. Το σώμα σας μπορεί να απορροφήσει μόνο το 5% του ασβεστίου στο σπανάκι (δηλαδή περίπου 12, 5 mg ανά ποτήρι). Από την άλλη, το σπανάκι είναι μια από τις καλύτερες πηγές μαγνησίου.

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό μας Δελτίο

για να μη χάνετε πλέον καμία είδηση, κανένα διαγωνισμό ή ειδική προσφορά!



Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό μας Δελτίο

για να μη χάνετε πλέον καμία είδηση, κανένα διαγωνισμό ή ειδική προσφορά!